2017/10/18

0323 Wataha czyli serial który polecam


Odkąd Natalia pojawiła się na świecie nie mam za wiele czasu dla siebie. Na czytanie książek po nocach jestem zbyt zmęczona, ale za to czasmi zdarza mi się pooglądać jakiś serial czy film. Dzisiejszy post chciałam poświęcić serialowi produkcji HBO. Nie każdy ma ten kanał, jednak sam serial zapewne jest dostępny gdzieś w sieci.


Na razie powstała jedna seria. Druga ma pojawić się jeszcze w tym roku zdaje się, że nawet w październiku. Tak właśnie już HBO pokazało 1 odcinek 15.10




Opis:


Serial "Wataha" rozpoczyna się od zamachu bombowego, w którym giną oficerowie jednej z jednostek straży granicznej w Bieszczadach. Tylko jednemu z nich uda się przeżyć. Kapitan SG Wiktor Rebrow w wyniku zamachu traci nie tylko swoich przyjaciół, ale przede wszystkim ukochaną Ewę. Zagubiony, próbuje dociec, co się wydarzyło i kto za tym wszystkim stoi. Oficjalne śledztwo prowadzi prokuratura. Poznaniem prawdy są zainteresowani również jego przełożeni.



Serial jest produkcją polską. W obsadzie znajdziemy znane nazwiska chociażby Bartka Topę, Leszka Lichotę czy siostry Popławskie. Jeśli chodzi o gatunek jest to trochę serial obyczajowy, trochę kryminał. Jest zabójstwo i niewyjaśniona zagadka w tle. Smaczku dodają widoki. Bieszczady w roli głównej dają czadu.

Lubicie takie klimaty?

Fabuła opiera się na historii ekipy straży granicznej z Bieszczad. Ich walce z przemytnikami ludzi i próbie wyjaśnienia wybuchu w którym zginęła czołówka strażników. Przeżył jeden Rebrow grany przez Leszka Lichotę, bo chwilę przed wybuchem wychodzi z budynku. I wszyscy uważają, że to on jest winny wypadku. Ale czy słusznie? A może prawda jest inna?

Przez całą serię tak naprawdę niewiadomo do końca jaka jest prawda choć można się wielu kwestii po prostu domyślić. Pojawiają się nowe postaci i wątki poboczne powiązane silnie z głównym. Szybko okazuje się, że nie wszyscy są uczciwi i podają się za tych, którymi są. Szczerzy i uczciwi ludzie tacy jak strażniczka Natalia płacą za swoją naiwność wysoką cenę.  Rebrow przez cały czas próbuje oczyścić się z zarzutu organizacji zamachu i jednocześnie odkryć o co w tym wszystkim chodzi. A prawda nie dość, że zaskoczy to jeszcze zaboli. W całym tym bagnie przeciw niemu jest prokurator, która nie umie dostrzec prawdy. Do czasu. Pytanie czy niezbyt późno?

Serial jest trochę mroczny. Jest sporo scen w lasach jesienną porą. Dużo deszczu i błota. To wszystko sprawia, że czujemy dramaturgię. Oglądając niektóre sceny miałam ciarki. Nie brakuje tam trupów i scen pokazujących nędzę i dramat ludzki. Jedym słowem nie jest nudno.

Fajnie dobrani aktorzy wręcz nie wyobrażam sobie nikogo innego w tych rolach. Ciekawa fabuła choć chwilami wątki przewidywalne. Piękne krajobrazy na które można patrzeć i patrzeć. No i oczywiście zagadka, która intryguje i zachęca do oglądania.

Mnie ten serial zainteresował bardzo. Nie ukrywam, że się wciągnęłam. Mogę zatem go wam polecić. A od niedawna rozpoczęła się druga seria, na którą nie mogłam się doczekać.

6 komentarzy :

  1. Widziałam pierwszy sezon, na drugi, już w całosci czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam wrażenie, że niewiele jest tak naprawdę polskich seriali wartej uwagi, a ten tytuł zdaje się bardzo wyróżniać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzadko sięgam po polskie produkcje, ale o tym serialu własnie dużo dobrego słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja może sie przełamie żeby to obejrzeć :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania.
Cieszę się, że jesteście ze mną.
Nie bawię się we wspólną obserwację, obserwuję tylko blogi, które mi się podobają.
Dla mnie nie liczy się ilość a jakość:)
aha i nie spamujcie, zawsze staram się czytać wszystkich, którzy mnie odwiedzają.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka