2015/07/24

0170 mój kierunek wakacyjny- Cypr



Dziś krótko. Przygotowuję się do wyjazdu. Wakacje za pasem, a nasz wylot w proszku:)

W zeszłym roku byłam w Chorwacji z biurem podróży. Tydzień. W Trogirze. Dwie osoby, przelot i wyczyszczone konto. W tym roku jedziemy na własną rękę, bez biura. A to za sprawą tej oto stronki.

http://www.fly4free.pl/



Jakby ktoś z was nie wiedział Cypr to mała wyspa, choć w gruncie rzeczy nie taka mała, ale jednak wyspa na Morzu Śródziemnym, u wybrzeży Turcji czy Libanu. A więc leży trochę w obrębie Europy, trochę Azji, ale to Europejski kraj. Należy bowiem do Unii, bierze wydział w Eurowizji:). Piszę to, bo moja koleżanka ostatnio stwierdziła, że Cypr jest w głębokiej Azji graniczącym z Irakiem muzułmańskim państwem. Nic bardziej mylnego, choć z tymi muzułmanami miała odrobinę racji. Otóż od dawien dawna jest to państwo wprawdzie zjednoczone, należące do UE, ale kulturowo i mentalnie podzielone na część Gracji i Turcji. Oba te kraje bardzo się różnią, zatem spacerując po części Grackiej możemy spodziewać się czegoś zupełnie innego niż tego, co zobaczymy za murem. Tak za murem. Otóż Cypr podzielony jest zasiekami i murem, które bardzo widoczne są w stolicy Nikozji.


Dlaczego zdecydowałam się na wyjazd wakacyjny właśnie tam? Szczerze? Bo była promocja:) To był jedyny powód. Mój partner czatował na różne promocje na stronie Fly4free. Któregoś dnia pojawił się owy Cypr za całkiem rozsądną cenę, więc się skusiliśmy. Nie wiedziałam zbyt wiele o tym kraju wcześniej prócz ogólnych informacji. Nie miałam też pojęcia, że jest tam też tak pięknie. 

Ogólnie rzecz ujmując- przelot + hotel z basenami z dwoma posiłkami dziennie na 7 dni to koszt 2300 zł za dwie osoby.

Dużo i nie dużo ktoś powie. Jak na wakacje zagraniczne to moim zdaniem nie wiele. Tym bardziej, że w zeszłym roku za tydzień w Chorwacji, hotel bez bajerów, a w zasadzie pensjonat, jedzenie na mieście, bo nie mieliśmy wyżywienia w pakiecie i przelot, doliczając przyjemności w postaci piwa, wina czy lodów zapłaciliśmy blisko 5000 zł. Był to wyjazd z biura podróży. Moim zdaniem totalnie nie opłacalny, choć to co zobaczyłam to moje:) Nasz morze może i tańsze, jednak pogoda niepewna, brud, smród, glony, zimna woda i coś czego nie znoszę:

"orzeeszkiii w kaaarmeluuu"

"kuuukuryyydzaaa"

Brrr nie znoszę tego.

Przyznam, że to mój pierwszy taki wyjazd na własną rękę, nie licząc wyskoków do Pragi czy Berlina. Dalej się nie zapuszczałam. Mam jednak nadzieję, że takie wyjazdy będą częściej i staną się normą. Zobaczymy jak technicznie nam to wyjdzie.

Na koniec umieszczam kilka fotek z pięknej Larnaki do której lecę i ogólnie z Cypru:)

Wylot 30 lipca- nie mogę się doczekać. 



Piękne widoki co?


48 komentarzy :

  1. Udanego wypoczynku i mam nadzieję, że przywieziesz mnóstwo fotek które nam pokarzesz:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Normalna cena ;) ale trzeba dobrze suzkać.
    Koleżanka na cypr płaci 1500 od osoby z samolotem i na 2 tygodnie . Ale bez wyżywienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tylko mam nadzieję, że to hotelowe jedzenie będzie zjadliwe:)

      Usuń
  3. cena za takie wakacje jest naprawdę niska!! zazdroszcze, my potrzbeowaliśmy prawie 3tys. na tydzień w Karpaczu i 2 dni we Wrocławiu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety urlop kosztuje tym bardziej jak człowiek ma zachcianki

      Usuń
  4. ale cudownie, mam nadzieje, że wakacje będą bardzo udane. Ja w tym roku kierunek Bodrum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mimo wszystko do Turcji bym się bała, teraz coś tam się leją na ulicach

      Usuń
  5. Powodzenia ;-) Bawcie się dobrze na wyjeździe!

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę Ci wspaniałego wyjazdu :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że odpoczniesz. Cypr to miejsce, w które chciałabym kiedyś jechać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tam jest tak pięknie, pocztówkę chcę! ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekamy na fotki, bo te widoki są oszałamiające

    OdpowiedzUsuń
  10. miłego urlopu! :)
    http://loveecosmetics.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pojechałoby się na taką wycieczkę...:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ tam pięknie :)marzenie istne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pieknie pieknie ciekawe czy uda mi się w realu zobaczyc któreś z miejsc

      Usuń
  13. widoki wyglądają wspaniale!, miłego i udanego wypoczynku :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ja na turecką stronę się boję iść, w prawdzie pewnie się wybierzemy, ale bezpieczniej będę czuła się po greckiej stronie

    OdpowiedzUsuń
  15. zazdraszczam ;) Życzę miłej zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cena bardzo korzystna :) Na pewno będziesz zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aww! Ja też chcę :)) Życzę super pobytu ;)!

    OdpowiedzUsuń
  18. oj pozazdrościć ;( ja to się boję że nawet nad morze nie wyjade przez prace

    OdpowiedzUsuń
  19. no ja jeszcze nie byłam na takich wycieczkach zorganizowanych za granica.. może kiedyś sięwybiore.. kto wie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc to mój drugi taki wakacyjny zagraniczny wyjazd

      Usuń
  20. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Najczęściej właśnie okres wakacyjny jest od tego aby zwiedzać i ja jestem zdania, że fajnie jest jeździć w podróże kamperem. W każdym razie bez problemów możemy skorzystać z wypożyczalni https://autocampingi.pl/ i jechać tam gdzie chcemy być.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania.
Cieszę się, że jesteście ze mną.
Nie bawię się we wspólną obserwację, obserwuję tylko blogi, które mi się podobają.
Dla mnie nie liczy się ilość a jakość:)
aha i nie spamujcie, zawsze staram się czytać wszystkich, którzy mnie odwiedzają.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka