2014/09/18

0049 STOP Wariatom drogowym



Witajcie:)

Dziś mała pogadanka. Od dawna chciałam to z siebie wyrzucić, bo krew mnie zalewa. I z pewnością nie jestem sama, a jest nas wiele.



Powyżej zdjęcia wypadków w moim mieście


Tyle w mediach się gada o tym, tyle się prosi, błaga, grozi i nic. Ludzie!!! Czy wy jesteście głusi, chorzy czy nienormalni?! Czy nie umiecie jeździć samochodem normalnie?? Czy trzeba zapierdzielać 150 km/h i po drodze zabić niewinnego człowieka? Czy trzeba się narąbać i naćpać a potem jechać w trasę? Ja wiem- szpan, adrenalina i testowanie możliwości samochodu. Pokazanie dziewczynie, że po alkoholu nic mi nie będzie. Bożęęę!! Widzisz i nie grzmisz!

Może mnie zbytnio ponosi, może jestem zbyt emocjonalnie nastawiona do sprawy, ale inaczej nie mogę. Nie ma tygodnia, żeby w mediach nie mówili o jakimś idiocie, który zabił i siebie i innych. Na trzeźwo, po pijaku, po dragach. Ja się ku...wa pytam gdzie jest nasz wymiar sprawiedliwości? Takiego człowieka, powinno się wieszać od razu. Jak usłyszałam wczoraj, że facet, który zabił ciężarną kobietę i jej męża po pijaku i dostanie za to 12 lat myślałam, że się przesłyszałam. Zabił troje ludzi i ma za to dostać 12 lat?? Ja bym go potraktowała podobnie jak on tych ludzi. Ale szybka śmierć to żadna kara. 

Mówię wam, jak mnie to denerwuje. A nasz narodowy celebryta Dariusz K? Zabił kobietę na pasach, bo mu się kurna pomyliło coś. Naćpał się i światełka przed oczami miał. Jezu!! Najgorsze jest to, że w ich świecie jest przyzwolenie na takie zachowania i praktyki. Tam co drugi chleje i ćpa, to norma. I nikt nie donosi na kolegę z branży. Lepiej, żeby zabił niewinnych ludzi. 

Nie mam zamiaru promować, reklamować PZU, nie o to mi chodzi. Chciałam poruszyć sam problem. Samą potrzeba mówienia o tym. Nie sposób przejść o tym obojętnie, gdyż może to spotkać każdego z nas. Idziemy chodnikiem, przechodzimy przez pasy i nie mamy gwarancji, że ktoś nas nie puknie. Moją ciotkę zabił idiota na motorze, który nażarł się tabletek na katar. Miał halucynacje, nie widział jak wchodzi na pasy na zielonym świetle. Zginęła na miejscu. Uderzyła głową o krawężnik, nie miała szans. To boli. I wiecie co? Dostał 8 lat! Wyjdzie po 4 za dobre sprawowanie- czy to nie jest idiotyzm?

Jestem za zaostrzeniem kodeksu karnego i to bardzo mocno. Za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym powinno być dożywocie. To pozbawienie życia innego człowieka tak jak zabójstwo. Jak ma czuć się to trzyletnie dziecko, któremu debil zabił matkę, ojca i brata/siostrę? Jak ma się czuć ta matka z ojcem, którzy za życia muszą grzebać swoje dziecko? 

Powiem wam, że nie mogę się tym wszystkim poskładać. Do szału doprowadza mnie głupota ludzi, bezmyślność i opieszałość władzy. Dlaczego nic się z tym nie robi? Zmienili testy na prawko i co daje to coś? Guzik! Zabieranie samochodów coś da? Nie! Bo dziś prawie każdy ma samochód i można go pożyczyć od sąsiada, poza tym używkę już za tysiaka kupisz. To nic nie da. Mnie marzy się system montowany w samochodach, który wyczuje, że kierowca jest pijany np. poprzez czujnik stężenia alkoholu. Jeśli przekroczy 0,2 powinna nastąpić blokada i samochód nie ruszy. To by było marzenie:)

Póki co musimy liczyć na swoje szczęście i na rozwagę kierowców, której wielu brakuje. 


Ehhh musiałam się wygadać, po prostu musiałam. 

Do końca miesiąca pojawi się na blogu rozdanie, ale przyznam mam dylemat co do nagród, bo przyznam upatrzyłam kilka rzeczy, ale nie mogę się zdecydować. Macie jakieś propozycje? Może podpowiecie mi, o co chcielibyście walczyć w rozdaniu?



P.S Chciałam wam jeszcze pokazać, co przyszło do mnie pocztą. A mianowicie wszystkim dobrze znane perfumy- zapach cudowny i plasterek na odciski (samplecity.pl)- szkoda, że tylko 1.




44 komentarze :

  1. No co zrobisz, jak nic nie zrobisz. Póki prawo nie będzie zaostrzone, póki kary za złamanie prędkości nie będą bardziej brutalne to nic nie zdziałasz. Ja czasem nie wiem jak na drodze zareagować, gdy jakiś idiota chce wyprzedzać mnie lub nagle wyskakuje zza zakrętu, bo się spieszy.
    W sumie dziwi mnie to, że tyle idiotów na drogach jeszcze jest, jak z ludźmi rozmawiam to większość reaguje tak jak ty, jest oburzona/wkurzona/zasmucona/etc. tym, co się dzieje na drodze. Może ja za mało ludzi spotykam, nie wiem :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nic nie poradzę, ale normalnie musiałam się wygadać, bo krew mnie zalewa, jak słyszę, co oni wyrabiają na drogach.

      Usuń
  2. Amen kochana! Jako kierowca jestem w szoku jak jeżdżą inni! Wielokrotnie musiałam podejmować decyzję w sekundę bo jakiś gówniarz z prawkiem od 2 dni albo i bez) stwarzał sytuację grożąca wypadkiem! Niejednokrotnie też widziałam pijanego w wiadomo co faceta wylewającego się z auta na moim osiedlu... Lincz i szubienica, nie znoszę głupoty. Gdyby mogli zrobić krzywdę tylko sobie to ok, proszę bardzo, ale najczęściej taki łajdak (łajdaczka) wychodzi ze wszystkiego bez szwanku w przeciwieństwie do dziecka lub innej potrąconej osoby... grrrr!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kierowcą nie jestem, ale to co widzę na drogach mnie przeraża, nie raz cudem uniknęłam potrącenia

      Usuń
  3. Przypuszczam, że jednak nasze prawo długo się nie zmieni. Póki mamy taką mentalność, a nie inną to będzie ciężko. Mnie też taki stan oburza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że nie, bo nie ma odważnych, żeby to zrobić.

      Usuń
  4. Szczerze jak słyszę o tych wszystkich wypadkach i śmierci niewinnych ludzi to mi się nóż otwiera w kieszeni. Jak każdemu człowiekowi chyba który obserwuje co się dzieje i wyciąga wnioski. I powiem to szczerze ze dlatego nie mam prawa jazdy bo za dużo ludzi ginie na drodze a kierowca nie dostaje adekwatnej kary a co więcej to niektórzy naprawdę nie umieją jeździć i tego się tez boje idąc np przejściem dla pieszych .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety adekwatną kare ciężko ocenić dla mnie powinna być kara śmierci dla kogoś innego nie

      Usuń
  5. Też mnie szlag trafia jak słyszę o tych karach-25 lat to powinno być minimum.

    OdpowiedzUsuń
  6. I dlatego bardzo się cieszę, że mam prawo jazdy i zawsze mogę być tą niepijącą osobą w razie jakiejś imprezy, albo po prostu zostawić samochód i pojechać autobusem. Każdy powinien mieć swój rozum a na drodze powinniśmy myśleć za siebie i za tego debila, który może wyjechać pijany. Masakra :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja prawka nie mam i powiem ci, że czasmi sie cisze. W autobusach i pociągach mniejsze prawdopodobodobieństwo wypadku.

      Usuń
  7. Co prawda to prawda, ale co z tego, że są takie akcje jak to nic nie zmienia:/ Czasami mam nawet wrażenie, że jeszcze więcej jest takich wypadków, ale to może mi się tylko tak wydaje :) Jeśli chodzi o Dariusza K. to nie wiem o kogo chodzi :P

    Te perfumki również dostałam, a na ten jeden zacny plasterek jeszcze czekam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znasz Darka? Męża Edzi G? No co ty. Na perfumke miesiac czekalam ale jest.

      Usuń
    2. Aaaa to o męża Edyty chodzi to już wiem!! :P Zmyliło mnie inne nazwisko :)
      Ważne, że perfumka przyszła :)

      Usuń
  8. Uważam, że ludzie powodujący wypadek nie będący pod wpływem żadnych środków odurzających na dożywocie raczej nie zasługują. Co innego pijani, po halucynogenach itp.
    Cóż, ja jestem również za zaostrzeniem kar dla osób znęcającymi się nad zwierzętami. Według mnie jeśli człowiek jest w stanie brutalnie zabić zwierzaka (psa, kota, cokolwiek) to człowiek jest następny na liście.
    Ale pewnie jeszcze długo się zaostrzeń nie doczekamy :/ Witamy w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, że nie wszyscy, ale mimo wszystko jestem za najcięższymi karami

      Usuń
  9. Brak słów... Ale owszem kary są stanowczo za niskie.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. tyle sięwszęędzie o tym trabi ale do ludzi nie dociera - zawsze będą najmądrzejsi.. do czasu niestety ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. No niestety takie apele chyba nie wiele dają, ludzie i tak swoje

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety prawda jest taka... mimo apelów wariaci drogowi zawsze byli, są i będą... :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Trzeba tu rozróżnić wypadek spowodowany przez wariata drogowego, od zwykłego wypadku, który mógł być spowodowany przez milion różnych czynników, ale oczywiście zgadzam się, że należy ścigać idiotów za kierownicą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiadomo, ale tego, który świadomie spowodował taki wypadek, albo pod wpływem na stryczek od razu

      Usuń
  14. niestety wiele jest wariatów. Kilka razy juz mimo ze mam zielone światło na przejsciu to kierowcy skrecający maja to gdzieś..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skąd ja to znam. A ile razy widzę, że skręca (zapala się kierunkowskaz) a jedzie prosto albo odwrotnie

      Usuń
  15. 20 stycznia 2013 to byl jeden dzien w którym nie odnotowano zadnego wypadku smiertelnego. Jak dla mnie 20.01 to powinno byc swieto narodowe. Wsiadajac do auta zawsze sie boje, cyz przypadkiem z niego juz nie wysiąde... Niestety.. widzi sie tyle na polskich drogach..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziała, że tego dnia nie było ani jednego wypadku

      Usuń
  16. Zgadzam się, 12 lat to po prostu śmieszna kara dla kogoś kto odebrał życie tylu osobom...
    Ciągle mijam na drodze kierowców, którym nie wiem kto wydał prawo jazdy. To się w głowie nie mieści... Możesz jechać przepisowo/iść pieszo, nie stwarzać zagrożenia, a trafisz na idiotę, przez którego możesz stracić życie... Dramat.
    A wsiadać za kierownicę pod wpływem alkoholu czy narkotyków? Bez komentarza... tyle się o tym mówi, jednak niewiele to daje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie 12 lat to śmieszna kara, tylko nie wiem co się musi stać, żeby w końcu kodeks karny został zmieniony na wyższe kary. Co to jest za mandat 500 zł? W Niemczech czy we Francji mandaty są po 1000-2000euro czyli średnio jedna ich pensja a nasze 4-5. Jakby trzeba było zapłacić 10tys to by się mocniej zastanowili.

      Usuń
  17. Ja nie będę się na ten temat wypowiadać bo szkoda słów.Jedno tylko powiem..kary są stanowczo za NISKIE.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ale niestety zmiany chyba się nie zapowiadają

      Usuń
  18. Myślę, że prawo się nie zmieni. Oczywiście, że za wypadek ze skutkiem śmiertelnym spowodowany przez osobę prowadzącą z nadmierną prędkością, pod wyplywem alkoholu lub narkotyków powinno być dożywocie! Wtedy nie jeden baran by się zastanowił...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się tak wydaje. Ja jestem za karą śmierci i wyznają zasadę śmierć za śmierć.

      Usuń
  19. Bardzo potrzebny wpis! Mnie też krew zalewa za każdym razem jak oglądam wiadomości. Okazuje się jednak,że głupota ludzka nie zna granic, a cierpią przy tym niewinni ludzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czlowiek istota ułomna zawsze popełnia błędy niestety

      Usuń
  20. Ech debili na drogach nie brakuje niestety :(. Najgorsi są ci, którzy zdali za 1 razem, niewiele się nauczyli i myślą, że są bogami kierownicy. Ja musiałam trochę dłużej się męczyć i jeżdżę za to bardzo ostrożnie. Mojemu TŻ też zawsze każę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzis strach jezdzic. Mimo ze jedziesz ostroznie zabije cie ktos z boku

      Usuń

Każdy komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania.
Cieszę się, że jesteście ze mną.
Nie bawię się we wspólną obserwację, obserwuję tylko blogi, które mi się podobają.
Dla mnie nie liczy się ilość a jakość:)
aha i nie spamujcie, zawsze staram się czytać wszystkich, którzy mnie odwiedzają.

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka